http://ustalider.tr.gg/rekmobi_23424215027.html

ANA SAYFA
DOST SİTELER
BANNERLERİM
İLETİŞİM
ZİYARETÇİ DEFTERİ
Site Map
REKLAM ALANI
WEB DESTEK
İNTERNETTE GÜVENLİK
HİT ARTIRMAK İÇİN
PAGERANK NEDİR
HTML NEDİR
JavaScript Nedir
HTML KODLARI
RESİM UPLOAD
KUTU İÇİNE ALMA
ORTALAMA KODU
ORTA ALANI GENİŞLETME KODU
PC TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
MSN NİCK OLUŞTUR
TASARIM BÖLÜMÜ
ICE BLUE TASARIMLAR
ICE BLUE BAŞLIK RESİMLERİ
ICE BLUE BUTONLARI
CSS TASARIMLAR
BANNER YAPMA
BUTON YAPMA
3D İFADELERİ
EĞLENCE BÖLÜMÜ
KAMERALI CHAT
OYUNLAR
ANİMASYONLAR
VİDEOLAR
SÜPER LİG
FIKRALAR
BİLİYORMUSUNUZ?
SOĞUK ESPİRİLER
YAZI BÖLÜMÜ
ŞİİRLER
ANLAMLI YAZILAR
GÜZEL SÖZLER
HİKAYELER
RENKLERİN ANLAMLARI
ÇİÇEKLERİN ANLAMLARI
AŞK BÖLÜMÜ
AŞK NEDİR
AŞK RESİMLERİ
AŞK ÖLÇER
MSN AŞK NİCKLERİ
GERÇEK AŞK BUDUR
İSLAM BÖLÜMÜ
İSLAM TARİHİ
İSLAMİ RESİMLER
İSLAMİ SÖZLER
İSLAMİ AVATARLAR
NAMAZ NEDİR
PEYGAMBERLERİN HAYATI
KURAN-I KERİM DİNLE
ATATÜRK BÖLÜMÜ
ATATÜRKÜN HAYATI
ATATÜRK İLKELERİ
KATILDIĞI SAVAŞLAR
ATATÜRKÜN VİDEOLARI
ATATÜRKÜN VEFATI
GENEL BÖLÜM
OSMANLI PADİŞAHLARI
GÜNLÜK DİZİ AKIŞI
İLLER ARASI MESAFE
İL İL TÜRKİYE TANITIMI
FELSEFE
RÜYA TABİRLERİ
TV DE BUGÜN
İSTANBULU CANLI İZLE
SATRANÇ

TEMEL İLKELER

 

Cumhuriyetçilik:

ATATÜRK devrimleri arasında siyasi bir devrim niteliğindedir. Çok uluslu bir İmparatorluktan Türkiye ulus devletine geçiş gerçekleştirilmiş. Böylece modern Türkiye'nin ulusal kimliği kazandırılmıştır. Kemalizm Türkiye için yalnızca Cumhuriyet rejimini tanımaktadır. Atatürk bunun  yolunu, kısaca halkın kendi kendisini idaresi, yani demokrasi demek olan Cumhuriyet’te görmüştür.

 

Milliyetçilik:

ATATÜRK devrimleri ayrıca milliyetçi bir devrim idi. Bu milliyetçilik ırkçı bir yapıda değildir; yurtseverlikle sınırlıdır. Bu devrimin amacı, Türkiye Cumhuriyetinin bağımsızlığının korunması ve ayrıca Cumhuriyetin siyasal yönden gelişmesidir. Bu milliyetçilik, tüm diğer ulusların bağımsızlık haklarına saygılıdır; sosyal içeriklidir; yalnızca emperyalizm karşıtı olmayıp, aynı zamanda gerek hanedan yönetimine, gerekse herhangi bir sınıfın Türk toplumunu yönetmesine de karşıdır ve nihayet bu milliyetçilik Türk devletinin vatanı ve halkı ile bölünmez bir bütün olduğu ilkesine inanmaktadır. 

 

Halkçılık:

Gerek içeriği gerekse hedefleri açısından bakıldığında, Cumhuriyet Devrimi ayrıca bir sosyal devrim niteliği de taşır. Bu devrim seçkin bir grup tarafından genel olarak halka yönelik bir biçimde gerçekleştirilmişti. Başta İsviçre Medeni Kanunu olmak üzere, Batı kanunlarının Türkiye'de uygulamaya konulmasıyla birlikte kadınların statüsünde köklü değişiklikler olmuş, 1934 yılında kabul edilen bir kanun ile kadınlar seçme ve seçilme hakkını almışlardır. Atatürk çeşitli ortamlarda, Türkiye'nin gerçek yöneticilerinin köylüler olduğunu söylemiştir. Aslında bu durum Türkiye için bir gerçek olmaktan çok bir hedef niteliğindedir. Halkçılık ilkesi sınıf ayrıcalıklarına ve sınıf farklılıklarına karşı olmak ve hiçbir bireyin, ailenin, sınıfın veya organizasyonun diğerlerinin daha üzerinde olmasını kabul etmemek demektir. Halkçılık, Türk vatandaşlığı olarak ifade edilen bir fikre dayanır. Gurur ile birleşen vatandaşlık fikri, halkın daha fazla çalışması için gerekli psikolojik teşviki sağlar, birlik fikrinin ve ulusal bir kimliğin kazanılmasına yardımcı olur.

Devletçilik:

Mustafa Kemal ATATÜRK yapmış olduğu açıklamalarda ve politikalarında Türkiye'nin bir bütün olarak modernizasyonunun ekonomik ve teknolojik gelişmeye önemli ölçüde bağlı olduğunu ifade etmiştir. Bu bağlamda, devletçilik ilkesinin de devletin ülkenin genel ekonomik faaliyetlerini düzenlenmesi ve özel sektörün girmek istemediği alanlara veya özel sektörün yetersiz kaldığı alanlara veya ulusal çıkarların gerekli kıldığı alanlara yine devletin girmesi gerektiği anlamında yorumlanmaktadır. Ancak, devletçilik ilkesinin uygulanmasında, devlet yalnızca ekonomik faaliyetlerin temel kaynağını teşkil etmemiş, aynı zamanda ülkenin büyük sanayi kuruluşlarının da sahibi olmuştur.

 

Laiklik:

Laiklik yalnızca devlet ve dinin birbirinden ayrılması anlamına gelmez ayrıca eğitim, kültür ve yasama alanlarının da dinden bağımsız olması anlamını taşır. Laiklik, düşünce özgürlüğü ve kuruluşların dini düşünce ve dini kuruluşların etkisinden bağımsız olmaları anlamına geliyor. Devrimlerin birçoğu laikliği gerçekleştirmek amacıyla yapılmış ve diğerleri ise laikliğe ulaşılmış olması sayesinde gerçekleştirilebilmiştir. Laiklik ilkesi akılcı ve dini siyasetin dışında tutan bir ilkedir. Osmanlı döneminde matbaanın geciktirilmesinde olduğu gibi dinin yenilikler karşısında nasıl tutucu bir silah haline geldiğini yaşamış olan Türkiye Cumhuriyeti kurucuları açısından dinin din dışı sivil yapı üzerinde yaratabileceği baskıları önlemenin bir aracıdır. ATATÜRK'ün laiklik ilkesi Tanrı karşıtı bir ilke değildi. Bu akılcı ve dini siyasettir dışında tutan bir ilke idi. Bu ilke aydınlanmış İslam'a değil, çağdaşlığa karşı olan Müslümanlığa karşısındaydı.

 

Devrimcilik:

ATATÜRK'ün ortaya koyduğu en önemli ilkelerden birisi de reformculuk veya devrimcilikti. Bu ilkenin anlamı Türkiye'nin devrimler yaptığı ve geleneksel kuruluşlarını modern kuruluşlar ile değiştirmiş olduğu idi. Geleneksel kavramların iptal edildiği ve modern kavramların benimsendiği anlamına geliyordu. Devrimcilik ilkesi, yapılmış olan devrimlerin tanınmalarının çok ötesine geçti.


Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol